בעלי עסקים וחברות רבות מחפשות את הטרנדים הכי חדשים בעולם כדי לעלות על גל מכירות ויצירת יתרון על פני המתחרים, הרי בסופו של דבר כל חברה או עסק עושה את המיטב על מנת לשמר ולהגדיל את מספר לקוחותיה. אי מעקב אחרי טרנדים בעולם עלול לעלות לחברה ולבעלי העסקים ביוקר.
מתחרים רבים עלולים לעלות על הגל של הטרנד הבא ולהחזיק ביתרון משמעותי על פני החברה המתחרה, שימוש באמצעי זה הוא כבר מהלך הכרחי בתהליך אסטרטגי של חברה.
זיהוי טרנד מסויים לפני כל המתחרים יהיה בעל משמעות רבה ויעניק יתרון עסקי רב על פני המתחרות, החברה מסוגלת לייצר או לייבוא את הטרנד והחידוש הבא לארץ ולהקדים את כולם לצורך נגיסת נתח גדול יותר מהקהל המקומי, אך לעיתים טרנד עלול להיות בעל סיכון וקושי רב, יצירת טרנד לשוק המקומי לעיתים לא מגיע מחוץ לארץ ויש צורך בהשקעה כלכלית ומשאבים רבים ליצירת טרנד מסויים.
ישנם סכנות רבות לזיהוי טרנד, טרנד הרי הוא זמני ולכן יש אפשרות שהטרנד יהיה לזמן קצר מהצפוי ולכן ההכנסה לא תהיה שווה את ההשקעה.
כמו כן רבים מהמתחרים כמובן ישאפו לעלות על הגל, לכן השוק הפתוח ישאף למקסם את רווחיו וכל מתחרה עלול ליצור קו מקביל של אותו טרנד או אלטרנטיבה זולה יותר, יצירת חיקוי ומודל דומה מאוד לקיים.
לכן טרנד בעל תכונה ייחודית או בלעדית לבעל החברה יעניק יתרון גדול למנהלי החברה ועלול להגיע גם לממדים עצומים (לדוגמא: נעלי הקרוקס טרנד עולמי למספר שנים בעלי יתרון של חומר מיוחד).
בניהול עסקים יש צורך קבוע של מעקב וזיהוי אחרי חידושים ומתנות בעולם ובארץ בכל התחומים שקיימים אם זה טכנולוגייה וגאדג'טים, קידום אתרים, אופנה ועוד...
ההשקעה היא בלתי מוגבלת מכיוון שהטרנד עלול להיות עצום ולמשך הרבה זמן.
אמצעי התקשורת ומפורסמים בדרך כלל הם אלו שיוצרים וממליצים על הטרנד הבא במיוחד באופנה אם זה פריטים חדשים, צבע מסויים , מתנה מקורית או גאדג'טים, לכן חברות רבות משתמשות באמצעים אלו לקדם את המוצרים וליצור באז מסויים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה